Thursday 13 November 2014

Set Buasir SHAKLEE

Assalamulaikum. Saya doakan anda yang membaca blog ini berada dalam Rahmat Allah S.W.T. Semoga urusan anda pada hari ini dipermudahkan dan Allah murahkan rezeki anda hari ini.

Hari ini saya nak kongsikan info mengenai Buasir.  Diharap perkongsian ini mendapat manfaat dan kebaikan bersama.

Sebelum tu, kita kenali dulu jenis buasir.

Buasir ni terbahagi kepada dua jenis.

1. Buasir dalaman

Selalunya tak sakit dan tak gatal sebab kat dalam kan.  Jadi tak la rasa cuma bila kita meneran atau ada gangguan dekat laluan najis waktu buang air besar, ianya boleh cederakan permukaan buasir dan boleh sebabkan pendarahan. Titisan merah cerah akan kelihatan.

2. Buasir luaran

Yang ni yang selalu kita dengar sakit, pedih dan gatal kat bahagian dubur. lagi teruk kalau buasir ni tersepit dan bekalan darah akan terputus menyebabkan bekuan darah akan terjadi didalamnya. Jika ni terjadi, memang sangat azab lah sakitnya. Buasir jenis ni juga ada potensi utk berulang lagi walaupun dah dirawat.

Kebiasaan tanda-tanda awal ia sewaktu kita meneran ataupun  korang bagi tekanan semasa
membuang air besar. Sehinggakan rasa sangat sakit kalau nk keluar. Jadi, buasir ni adalah pembengkakan sel-sel pada melapisi saluran dubur itu. jadi, bila sudah membengkak, najis nak keluar akan bergesel dengan buasir ni. jadi, memang sakit dan perit yg amat sangat.Buasir ni ada 4 peringkat, jika ada tanda-tanda macam kat bawah ni, korang boleh jumpa Doktor cepat-cepat untuk mengelakkan berlarutan ;



Tahap 1
Berlaku pendarahan dan bengkak menonjol keluar.

Tahap 2
Disebabkan oleh pergerakan usus, bengkak akan keluar tetapi secara spontan akan masuk balik kat dubur tu.

Tahap 3
Keadaan yang sama seperti tahap dua, tetapi bengkak tersebut akan hanya berada di dalam setelah ditolak masuk secara fizikal, maknanya korang kena la tolak guna jari,memang sakitlah sikit.sebaiknya gunakan Minyak zaitun dan lain- lain.

Tahap 4
Darah pekat keluar, menyebabkan rasa sakit dan susah untuk meneran. Buasir akan berada di luar kawasan dubur. Memang sakit dan perlu  dibedah kalau dah macam nie.

SET CADANGAN SHAKLE

OSTEMATRIX : bantu mengurangkan sembelit dan melancarkan pembuangan air besar serta memberi keselesaan kepada anda apabila mengalami luka di bahagian dubur.

OMEGA GUARD : Baik untuk sendi dan otot. Pesakit buasir akan mengalami kesakitan akibat daripada tekanan otot dubur ke atas bengkak tersebut sehingga menyebabkan proses pembuangan air besar menjadi amat perit. Jadi, omega membantu untuk mengecutkan otot yang bengkak tersebut.

ZINC COMPLEX : Disarankan kepada pesakit buasir yang tahapnya lebih tinggi seperti keluar najis bersama darah dan membuang air besar dengan rasa yang sangat perit. zinc complex  membantu menyembuhkan luka di bahagian dalam dubur dengan lebih cepat





Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembug atau mencegah sebarang jenis penyakit

Wakil Pengedar Shaklee Anda
Azlin Othman | Shaklee Independent Distributor [ ID No : 947919 ]
 SMS/WhatsApp : 012-269 1832
 Emel : 
azlinchome2002@mail.com
atau tinggalkan message anda di sini
 
http://www.facebook.com/messages/norazlin.othman.7
selepas saya reply sila lihat inbox  -> tab "other"

No comments:

Post a Comment